همه چیز درباره هودی

تنوعی که در تولید انواع البسه وجود دارد، سبب شده تا بسیاری از ما، زمانی که از نام تخصصی یک لباس استفاده می کنیم، دقیقا ندانیم که این لباس، از کجا آمده، چرا این اسم را دارد و این که چرا دو نوع لباس که از نظر ظاهری تقریبا شبیه هم هستند، اما نام متفاوت دارند. در پپا استایل قصد داریم تا در مجموعه محتواهای سریالی، انواع پوشش ها را به طور کامل توضیح داده و مقایسه بین هر نوع لباس را با دیگری مورد بررسی قرار دهیم، هودی یکی از محبوب ترین البسه در بین بانوان خصوصا دختران جوان است که با پوشش دادن همه نیازهای آن ها، زیبایی و جذابیت را برای آن ها به ارمغان آورده است. راحتی در پوشیدن، داشتن کلاه، امکان ست کردن این لباس با دیگر البسه، تنها گوشه ای از ویژگی های هودی است. پس با کالکشن هشتگ همراه بمانید.

هودی چیست؟

هودی یکی از انواع مدل لباس تقریبا گرم و مناسب بهار و پاییز است که طی سال های متمادی دچار تغییرات مختلف در طراحی و رنگ شده است و از این رو، این پوشش بسیار مورد توجه خانم‌ها و آقایان در تمام سنین قرار گرفته است. اما موضوعی که در این باره وجود دارد، اشتباه گرفتن سویشرت و هودی با یکدیگر است که باعث ایجاد شوخی و خنده بین افراد شده است. این حالی است که بسیاری از مردم تفاوت و نام صحیح این دو لباس را نمی‌دانند و به اشتباه نام جای همدیگر به کار می برند. شاید عجیب به نظر برسد اما واقعیت دارد، هودی سابقه ای چند قرنی در بین دیگر پوشاک استفاده شده در بین مردم دارد اما همواره چون در محافل خاصی از آن ها استفاده می شده است، به چشم مردم نیامده و قشر کمتری از زیبایی های این لباس بهره مند شده اند. ریشه کلمه هود (Hood) به واژه Hod از زبان قبیله‌ای از ژرمن‌ها در قرن ۵ میلادی بر می گردد که به معنای (Hat) یا همان کلاه امروزی است. در گذشته بسیاری از کشیش‌ها و راهبان، با به تن کردن  تونیک یا ردای که معمولا کلاه به آن دوخته شده بود،  در مدارس و کلیسا ها و مکان ها مذهبی مشغول به فعالیت بوده اند. با الهام از این لباس مذهبی، طراحان لباس مدرن  اقدام به طراحی و تولید این لباس نمودند.

دلیل محبوبیت هودی

در اوایل سال ۱۹۳۰ میلادی، دمای محیطی بسیاری از کارخانه‌های نیویورک پایین بود و کارگران در آن سرما باید لباس گرم به تن می‌کردند و به وظیفه ای که برعهده آن ها قرار داده شده شود، عمل می کردند. با این شرایط،  لباس فرم کارگران، شباهت بسیاری به مدل هودی مدرن امروزی داشت. اما این پایان مسیر پر ماجرای محبوبیت هودی نبود. سال ۱۹۹۰ موج جدیدی از محبویت به سمت این لباس سرازیر شد که از مهمریتن دلایل آن تاثیر فرهنگی و اثر گذاری افراد معروف مانند خوانندگان رپ و بازیگران سینما بود. پیش از دهه ۹۰ میلادی، در سال ۱۹۷۰، بسیاری از خواننده‌های رپ آمریکا، از هودی به عنوان لباس مرسوم خود استفاده می‌کردند و علاوه بر این، فیلم سینمایی راکی با بازی سیلوستر استالونه، نقطه اوج گیری دیگری برای طرفداران هودی بود. در حوزه ورزش نیز در آغاز سال ۱۹۹۰ بسیاری از اسکیت بازها و ورزشکاران، از هودی به عنوان لباس ورزشی خود استفاده می‌کردند، از این رو طراحان مطرحی از جمله تامی هیلفیگر، جورجو آرمانی و رالف لورن، کالکشن خود را با ارائه هودی در طرح و رنگ‌های متفاوت، آغاز کردند و نقطه عطفی در فراگیری این لباس در بین مردم در تاریخ پوشاک به اتفاق افتاد.

 

هودی الیاف طبیعی

هودی شباهت بسیاری به سویشرت و ژاکت دارد اما نکته ای که این لباس را با دیگر انواع آن متمایز می کند، داشتن کلاه است. معمولا جنس هودی ها از نخ و پنبه هستند و اصطلاحا از الیاف گیاهی تولید می شوند و داخل بعضی از مدل‌های هودی که برای فصل های سردتر طراحی شده اند، از پشم نیز استفاده می شود. با این حال تنوع هودی روز به روز بیشتر می‌شود و در جنس‌های متفاوتی تولید و عرضه می گردد تا بتواند هر نوع نیازی را در حرفه ها و موقعیت های مختلف برآورده سازد. یکی از بهترین مدل های تولید شده ایرانی در این مدل از لباس ها، هودی های الیاف طبیعی هستند که با داشتن طراحی بسیار زیبا و مینی مال، حس تلفیق سادگی و زیبایی را برای بانوان و دختران جوان ایرانی به همراه داشته است. هودی الیاف طبیعی با نام دیگر نیز به بازار ارایه شده است. حاصل ذوق طراحان ایرانی و نامگذاری این نوع لباس، توجه  بسیاری را به خود جلب نموده است، مانتو کلاهدار. برای همین بسیاری از بانوان با استفاده از این پوشش بدون هیچ گونه محدودیت در انجام فعالیت های روزانه خود، به فعالیت های مختلف در حوزه های گوناگون مشغولند. زیبایی، راحتی، دوست بودن لباس با پوست بدن تنها گوشه ای از ویژگی های این مانتوهای کلاهدار هستند.

دیدگاه‌ها 0

*
*

باز کردن چت
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟